PhDr. Mgr. Jana Draberová, Ph.D.
Vzdělání
2018 ukončení doktorského studia sociální psychologie na Filozofické fakultě UK disertační práce: Vnímaná akademická účinnost žáků středních
škol
2012 ukončení magisterského studia psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy diplomová práce: Vnímaná akademická účinnost u žáků středních škol
2010 ukončení magisterského studia pedagogiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy diplomová práce: Vliv dramatických aktivit na rozvoj klíčových kompetencí

Pracovní zkušenosti
Již během studií se většina mých pracovních a dobrovolnických aktivit týkala práce s dětmi. Mnoho let jsem jezdila jako vedoucí na tábory, vedla dětské kroužky, doučovala děti ze sociálně znevýhodněných rodin. Vyzkoušela jsem si také výuku na základní škole. Po dokončení magisterského studia jsem sedm let pracovala jako dětská psycholožka v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 11. Následně rok jako vyučující na katedře psychologie FFUK. Podílela jsem se také na lokalizaci některých psychodiagnostických metod (CAS, TOMAL, ACFS, Token test) či na dotazníkovém šetření pro firmu SCIO.
V současné době se věnuji především soukromé psychologické praxi. Mimo to vedu semináře pro učitele a rodiče, zejména na téma emocí a práce s nimi. V rámci katedry psychologie FFUK se podílím na vzdělávání výchovných poradců. S aplikací Readmio spolupracuji na tvorbě dětských příběhů a článků pro rodiče. Do mého zorného pole se v posledních letech dostala mindfulness. Zajímám se především o její využití při práci s dětmi a dospívajícími a možnosti uplatnění těchto přístupů ve vzdělávání.
Absolvované kurzy a vzdělávací semináře:
2024 Internal Family Systems, prožitková skupina (Kasia Korda)
2023 Napoj se, psychosomatika pro rodiče (Soňa Procházková)
2023 Všímavý život, půlroční program mindfulness (Michal Dvořák)
2022 School Implementation Clinic (Mindful Schools)
2021 MBSR 8týdenní kurz mindfulness (Michal Dvořák)
2021 Mindfulness in the Classroom (Mindful Schools)
2021 Mindfulness Foundations (Mindful Schools)
2018 Jak sebou nenechat manipulovat (Mgr. Špačková)
2017 Metoda rozvoje kognitivních funkcí Reuvena Feuersteina II. (PaedDr. Váňová)
2017 Diagnostika školní připravenosti, varianta pro ŠPZ (Mgr. Bednářová)
2016 The intelligence and development scales (IDS) (PhDr. Hönigová)
2016 Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní pro ŠPZ (Mgr. Bednářová)
2015 Diagnostika poruch autistického spektra (PhDr. Krejčířová, Ph. D.)
2015 Duševní onemocnění u dětí - jak je rozeznat a možnosti pomoci (MUDr. Považan, MUDr. Pacherová)
2015 Základní krizová intervence (Mgr. Herbst)
2014 Metoda rozvoje kognitivních funkcí Reuvena Feuersteina I. (PaedDr. Váňová)
2013 Vedení skupiny pro děti s ADHD (PaedDr. Jucovičová, Mgr. Budíková)
2013 Základní principy dynamického vyšetření (PhDr. Krejčová, Ph.D.)
2013 Diagnostika SPU u adolescentů a dospělých osob (PhDr. Cimlerová, PaedDr. Pokorná, Mgr. Chalupová)
2013 Kurz administrátorů testu WJIE II - česky (PhDr. Furman, CSc., PhDr. Burešová)
2013 Práce s rodinou v praxi poradenského pracovníka (PhDr. Masáková)
2013 Specifika výchovy a vzdělávání hyperaktivního dítěte z pohledu poradenského pracovníka (Mgr. Krankusová)
2012 Proškolení odborníků PPP pro PUPMZ u žáků se SVP (PhDr. Cimlerová, PhDr. Hönigová)
2010 Psychoterapeutický sebezkušenostní na tělo orientovaný seminář (V. Čelikovský)
2010 Kurz Test apercepce ruky (TAR), Lüsherův barvový test (Z. Altman)
2009 Kurz Test kresby postavy (FDT) (Z. Altman)
2007 Seminář zaměřený na problematiku poruch chování (Barevný svět dětí, z.s.)
Články, konference, knížky a další materiály:
2022 Základy duševní hygieny - metodika a pracovní sešit
2022 Kniha pocitů: Jak se vyznat v sobě i ostatních.
Praha: Pasparta.
2020 Dotazník studijních zkušeností. Školní poradenství v praxi, 2020 (6), 21-22.
2020 Studijní self-efficacy, internetové stránky: https://studijni-self- efficacy.webnode.cz
2020 Dotazník studijních zkušeností: Dotazník měřící studijní self-efficacy žáků středních škol. Praha: Propsyco.
2018 Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol v českém jazyce a v matematice, tvorba výzkumného nástroje. Psychologie pro praxi, 53 (1), 9-31.
2017 Jak se učí středoškoláci aneb novinky z oblasti vnímané akademické účinnosti. Příspěvek na konferenci Škola jako místo setkávání 2017. Praha: FFUK.
2016 Vnímaná akademická účinnost u žáků středních škol. Psychologie pro praxi, 51(1-2), 81-94.
2015 Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol. Příspěvek na konferenci Psychologická diagnostika. Brno: FSSMU.
2015 Vnímaná účinnost a její vliv na školní výkony žáků. Školní poradenství v praxi, 2015(2), 5-6.
2015 Vnímaná účinnost učitelů. Příspěvek ve sborníku a příspěvek na konferenci Škola jako místo setkávání 2015 aneb Učíme se pro život, ne pro školu. Praha: FFUK.
2014 Vnímaná akademická účinnost, jak ji lze rozvíjet. Příspěvek ve sborníku a příspěvek na konferenci Škola jako místo setkávání 2014 aneb Myslím a cítím, tedy jsem. Praha: FFUK.
2013 Vnímaná akademická účinnost žáků středních škol. Příspěvek ve sborníku a příspěvek na konferenci Škola jako místo setkávání 2013 aneb každý jsme jiný. Praha: FFUK.
Granty a projekty:
2021 Mindfulness
interventions in European schools: impact and experience in comparative
perspective,
Projekt 4EU+/21/F1/07, 4EU+ Minigrants 2021.
2018-2021 A is for app: Reading Fluency Apps for Struggling Readers in Primary School. Projekt 2018-1-BE02-KA201- 046853, Erasmus+.
2015-2016 Vnímaná akademická účinnost žáků středních odborných škol, Projekt č. 227076, Grantová agentura Univerzity Karlovy (GA UK).
2008-2010 DICE: Drama Improves Lisbon Key Competences in Education. Projekt142455-LLP-1-2008-1-HU-COMENIUS-CMP.